Την ώρα που οι ηγέτες της διεθνούς κοινότητας ετοιμάζονται να προσέλθουν σε μία από τις πιο σημαντικές συναντήσεις των τελευταίων ετών, αυτή της κλιματικής συνόδου στην Κοπεγχάγη, και ενώ το Ντουμπάι επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία των παγκόσμιων χρηματιστηριακών συναλλαγών, η Global Language Monitor ανακηρύσσει το Twitter την κορυφαία λέξη το 2009.
Η έρευνα της εκ του Τέξας (ΗΠΑ) ορμώμενης εταιρείας χρησιμοποίησε αλγόριθμους και επεκτάθηκε στα πιο γνωστά έντυπα και ψηφιακά μέσα σε παγκόσμιο επίπεδο. Το Twitter λοιπόν ήρθε πρώτο αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Μπαράκ Ομπάμα και τον ιό Η1Ν1 στην τρίτη.
Τη πεντάδα συμπλήρωναν οι λέξεις stimulus (ερέθισμα) και vampire (βρυκόλακας) εξαιτίας της επιτυχημένης νουβέλας «Twilight» της Stephenie Meyer και της εξίσου επιτυχημένης μεταφοράς της στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.
Όσον αφορά την «κυριαρχία» του Twitter o πρόεδρος της GLM, Πολ Πάγιακ, εξηγεί ότι οφείλεται εν μέρει στην πρόσφατη άνοδο των social media. «Για μας αποτελεί έκπληξη πως το Twitter ήρθε πρώτο αντί για τον Ομπάμα», σχολίασε χαρακτηριστικά και συμπλήρωσε: «Πρόκειται για μια λέξη που εκτόξευσε ένα ολόκληρο λεξιλόγιο από ‘tweets’, ‘twictionaries’ (λεξικά του μέσου) ακόμη και ‘twitterature’ (ανακατασκευής και χρήσης λέξεων, όρων, φράσεων από τη λογοτεχνία)».
Μεταξύ άλλων, η GLM εντόπισε τον όρο «φαινόμενο του θερμοκηπίου» ως έναν από τους πιο χρησιμοποιημένους όρους της δεκαετίας. Ο Πάγιακ θεωρεί ότι πρόκειται για μια τρανταχτή ένδειξη γιατί τα κλασικά πολιτικά κόμματα κυνηγούν τους ψηφοφόρους σχετικά με θέματα «πράσινων» πολιτικών.
Την δεκάδα συμπληρώνουν κατά σειρά οι λέξεις-όροι: 2.0 (οι χρήστες αναφέρονται στην «επόμενη γενιά» του web, των υπολογιστών κ.α.), deficit (έλλειμμα), Hadron (ο γραμμικός επιταχυντής του CERN), healthcare (σύστημα υγείας) και transparency (διαφάνεια).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου