Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ: Με διεθνή διαγωνισμό η νέα «υποθαλάσσια» της Θεσσαλονίκης

Στη διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού, ο οποίος θα υποδείξει τον αποτελεσματικότερο και προσφορότερο τρόπο παράκαμψης της κυκλοφορίας των οχημάτων από το κέντρο της Θεσσαλονίκης, θα προχωρήσει το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

«Ο κυκλοφοριακός δακτύλιος του Θερμαϊκού πρέπει να κλείσει. Πρόκειται για μια υποδομή που την έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκη», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, μιλώντας στην κεντρική εκδήλωση που οργάνωσε το Ελληνοϊταλικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, στο πλαίσιο του Money Show, με θέμα «Υποδομές Ανάπτυξης στη Θεσσαλονίκη».

Ο διαγωνισμός θα προκηρυχτεί μόλις τελειώσουν οι εκκρεμότητες που υπάρχουν με την υφιστάμενη σύμβαση για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας. Οι εκκρεμότητες αφορούν το θέμα των ρητρών υπέρ των κατασκευαστικών εταιριών που προβλέπει η σύμβαση του έργου για την περίπτωση ακύρωσής του.

Υπενθυμίζεται ότι η ανάδοχος κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός», έχει ξεκινήσει τη διαδικασία επιδιαιτησίας με το ελληνικό Δημόσιο, διεκδικώντας αποζημίωση της τάξεως των 130 εκατ. ευρώ, λόγω μη υλοποίησης της σύμβασης που είχε συναφθεί τον Οκτώβριο του 2006.

Ενίσχυση υποδομών

Ο κ. Μαγκριώτης, πάντως, υποσχέθηκε ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώσει όλες τις υποδομές που έχει ανάγκη η Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα:

-Διασφαλίζοντας το σύνολο της χρηματοδότησης του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης. «Δεν είναι εξασφαλισμένη η χρηματοδότηση όλου του έργου», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης. Χρήματα λείπουν τόσο για το βασικό κορμό, όσο και για την επέκταση προς τη Σταυρούπολη. Στην παρούσα φάση η έλλειψη πόρων δεν αποτελεί εμπόδιο για την υλοποίηση του έργου στο βασικό κορμό εντός των ορίων του δήμου Θεσσαλονίκης, που αντιμετωπίζει άλλου είδους προβλήματα (εποπτείας και αρχαιολογικών ανασκαφών), τα οποία έχουν οδηγήσει σε σημαντικές καθυστερήσεις στην υλοποίησή του. Οι επιπλέον πόροι θα αναζητηθούν είτε απευθείας από εθνικούς πόρους, μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, είτε με επιπλέον δανειοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

-Η διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες για τη χάραξη της εξωτερικής περιφερειακής θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 15 Ιανουαρίου. Ο κ. Μαγκριώτης χαρακτήρισε καίριας σημασίας το έργο, με υπερτοπικό χαρακτήρα και κάλεσε τις τοπικές κοινωνίες να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του έργου και να μη θέσουν παράλογες απαιτήσεις.

Ο υφυπουργός προανήγγειλε αύξηση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα δώσει έμφαση στα μικρά και μεσαία έργα, αλλά και αλλαγές στο νόμο για τις Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Οι παρεμβάσεις στις ΣΔΙΤ θα γίνουν στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού των παραχωρήσεων, κυρίως για την κατασκευή των πέντε νέων αυτοκινητοδρόμων.

Μέτρα για τη Θεσσαλονίκη

Στο σχεδιασμό του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, πάντως, είναι ένα στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης και διαχείρισης θεμάτων της Θεσσαλονίκης που θα προκύψει από:

α. Μια προκαταρκτική μελέτη στόχων.

β. Ενα διεθνή διαγωνισμό για το στρατηγικό αστικό σχεδιασμό της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, όπως είχε πει και ο πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου.

Τέσσερις ενότητες θεμάτων και 41 προτάσεις πρέπει άμεσα να προωθηθούν και να αποτελέσουν το πλαίσιο του στρατηγικού επανασχεδιασμού της πόλης.

ΕΝΟΤΗΤΑ Α΄ (ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ - ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ)

1. Επικαιροποίηση Ρυθμιστικού Σχεδίου Θεσσαλονίκης.

2. Προστασία Περιβάλλοντος (αιωρούμενα σωματίδια, φωτοχημικό νέφος).

3. Προστασία και αναγέννηση του δάσους του Σέιχ Σου.

4. Προστασία και επανάκτηση του Θερμαϊκού.

5. Προστασία και επανάκτηση της λίμνης Κορώνεια.

6. Προστασία και ήπια αξιοποίηση του δέλτα Αξιού.

7. Ολοκληρωμένη διαχείριση στερεών και υγρών αποβλήτων.

8. Ορθολογική διαχείριση των υδάτινων πόρων.

9. Απόδοση των ανενεργών στρατοπέδων στις τοπικές κοινωνίες.

10. Ειδικές αναπλάσεις περιοχών, όπως Λαχανόκηποι, Αλλατίνη στη Νέα Ελβετία κ.λπ.

11. Εφαρμογή της Συνθήκης ΣΕΒΕΖΟ (δεξαμενές στη δυτική πόλη).

12. Ανάπλαση και ανάδειξη του σημερινού χώρου της ΔΕΘ και του Γ’ Σώματος Στρατού, ως χώρου μητροπολιτικού πάρκου με περιορισμένες ήπιες δραστηριότητες.

13. Μεταφορά περιμετρικά της πόλης πανεπιστημιακών σχολών, κυρίως αυτών της εφαρμοσμένης έρευνας.

14. Υπογειοποίηση σιδηροδρομικών γραμμών- ανάπλαση χώρου.

15. Αντιπλημμυρική προστασία.

16. Αντισεισμική προστασία.

17. Ανάπτυξη περιαστικού δάσους.

ΕΝΟΤΗΤΑ Β' (ΠΟΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ - ΕΛΚΥΣΤΙΚΗ - ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ)

1. Μετρό Θεσσαλονίκης (ολοκλήρωση βασικής γραμμής, άμεση μελέτη και έναρξη κατασκευής των επεκτάσεων ανατολικά και δυτικά της πόλης).

2. Μετά την ακύρωση της σύμβασης για την κατασκευή της υποθαλάσσιας αρτηρίας, απαιτείται μία νέα μελέτη, η οποία με βάση τα νέα δεδομένα θα μας δείξει τις επιλογές για την ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της πόλης.

3. Αμεση έναρξη κατασκευής της ανατολικής εξωτερικής περιφερειακής, ως δημόσιου έργου.

4. Εσωτερική περιφερειακή (ανακατασκευή, πράσινο κύμα, διανοίξεις νέων συνδέσεων με την πόλη).

5. Συγκοινωνιακό (Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, Ενιαίος Φορέας Διαχείρισης).

6. Χρήση του ποδηλάτου σε όλη την πόλη - σχεδιασμός ποδηλατόδρομων.

7. Πόλη και δημόσια κτίρια προσπελάσιμα σε όλους τους πολίτες (άτομα με αναπηρία).

8. Χώροι στάθμευσης στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης.

9. Θαλάσσια υπεραστική συγκοινωνία (Καλαμαριά - Περαία).

10. Προαστιακός Σιδηρόδρομος.

ΕΝΟΤΗΤΑ Γ΄ (ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΞΩΣΤΡΕΦΗΣ, ΑΚΜΑΖΟΥΣΑ ΠΟΛΗ ΜΕ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ)


1. Αναβάθμιση αεροδρομίου «Μακεδονία»- Προετοιμασία για εμπορικό αεροδρόμιο δυτικά.

2. Οδικές συνδέσεις με Χαλκιδική.

3. Οδικές Συνδέσεις με όμορους νομούς.

4. Συνδέσεις της Εγνατίας, με πόλους και ζώνες ανάπτυξης της περιοχής.

5. Μετεγκατάσταση ΔΕΘ στην περιοχή των ΤΕΙ της Σίνδου και ανάπτυξη σύγχρονου εκθεσιακού και συνεδριακού κέντρου.

6. Αναβάθμιση και διεθνοποίηση των πανεπιστημιακών και τεχνολογικών ιδρυμάτων της Θεσσαλονίκης - Διεθνές Πανεπιστήμιο.

7. Ανάπτυξη της Ζώνης και των Πόλων Καινοτομίας με ισχυρά κίνητρα.

8. Αμεση κατασκευή της επέκτασης του 6ου Προβλήτα με δημόσια χρηματοδότηση, ανανέωση και ενίσχυση του μηχανολογικού εξοπλισμού στο Λιμάνι Θεσσαλονίκης, κατασκευή εμπορευματικού κέντρου, ενσωμάτωση τμήματός του στον αστικό ιστό της πόλης.

9. Αναβάθμιση και προσθήκη νέων μεγάλων νοσοκομειακών μονάδων δυτικά της πόλης.

ΕΝΟΤΗΤΑ Δ΄ (ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ)

1. ΠΔΕ (Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων)

2. ΕΣΠΑ

3. ΣΔΙΤ

4. Συμβάσεις Παραχώρησης

5. Ιδιωτικές επενδύσεις

agelioforos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου