Βαθιά το χέρι στην τσέπη καλούνται να βάλουν οι οδηγοί, καθώς στη διαδρομή Θεσσαλονίκη-Λάρισα τα διόδια ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια. Διόδια ακόμη και για τη διαδρομή από το σπίτι μέχρι τη δουλειά τους είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν εκατοντάδες Βορειοελλαδίτες. Εντελώς ασύμφορο, εξάλλου, καθίσταται για τους Θεσσαλονικείς κι ένα ταξίδι μέχρι τη γειτονική Λάρισα. Κι αυτό γιατί για αυτή τη μικρή -τόσο χρονικά όσο και χιλιομετρικά- απόσταση οι οδηγοί, πέρα από το κόστος της βενζίνης, επιβαρύνονται κατά τη μετάβαση και την επιστροφή τους και με το επιπλέον ποσό των 12,60 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο για τους συνολικά έξι σταθμούς διοδίων, στους οποίους υποχρεούνται να σταματήσουν. “Με τα διόδια φοβάμαι ότι έχουμε χάσει τον λογαριασμό. Ήδη το κόστος των διοδίων είναι πολύ υψηλό, αφού πληρώνουμε δύο ευρώ στα Μάλγαρα, 2,30 ευρώ στη Λεπτοκαρυά και άλλα δύο ευρώ στον Πυργετό. Σαν αυτό να μην ήταν ήδη αρκετό, την ίδια ώρα κατασκευάζονται και νέοι σταθμοί, όπως αυτός του Αιγινίου και για τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας και ο δεύτερος του Μακρυχωρίου στο ρεύμα από Λάρισα προς Θεσσαλονίκη. Έτσι όπως πάει η κατάσταση, στο τέλος οι πόλεις και τα χωριά που βρίσκονται σε αυτή την απόσταση των μόλις 150 χιλιομέτρων μεταξύ της Λάρισας και της Θεσσαλονίκης θα απομονωθούν το ένα από το άλλο, αφού όλοι μας θα το σκεφτόμαστε διπλά πριν ξεκινήσουμε για κάποια μετακίνηση”, λέει ο οδηγός Λάμπρος Μάκας. ΔΙΠΛΑ ΔΙΟΔΙΑ ΓΙΑ 40 ΧΛΜ. Επί ποδός πολέμου βρίσκονται οι κάτοικοι του Αιγινίου, οι οποίοι πολύ σύντομα, με την έναρξη λειτουργίας του νέου σταθμού που κατασκευάζεται στην περιοχή τους, θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν διπλά διόδια για την απόσταση των μόλις σαράντα χιλιομέτρων που τους χωρίζει από τη Θεσσαλονίκη. “Πάρα πολλοί κάτοικοι του Αιγινίου εργάζονται στη Θεσσαλονίκη και επομένως πηγαινοέρχονται στην πόλη καθημερινά. Ήδη τα δύο ευρώ που πληρώνουν κάθε φορά που διέρχονται τα διόδια των Μαλγάρων είναι για τους ίδιους ένα υπολογίσιμο έξοδο. Τώρα καλούνται να επιβαρυνθούν και με το κόστος των νέων διοδίων που κατασκευάζονται στο ύψος του Αιγινίου. Τελικά, δηλαδή, το μισό μεροκάματό τους θα το καταναλώνουν στις μετακινήσεις τους από το σπίτι στη δουλειά”, ανέφερε σχηματικά ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Αιγινίου Παναγιώτης Καζάς προειδοποιώντας ότι “σύσσωμη η κοινωνία της Πιερίας θα αντιδράσει με μορφές πάλης, ώστε να ανατρέψει την επικείμενη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων”. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της επιτροπής αγώνα, που έχει συσταθεί για την αποτροπή της λειτουργίας του νέου σταθμού διοδίων στο ύψος του Αιγινίου, Αντώνη Νταγλιούδη, ένα από τα τραγελαφικά στοιχεία της υπόθεσης είναι ότι υπάρχει πρόταση οι περιοχές της Βόρειας Πιερίας να ενταχθούν στο ρυθμιστικό σχέδιο της Θεσσαλονίκης. “Μέσα στην ίδια περιφέρεια, δηλαδή, θα πληρώνουμε διπλά διόδια. Αυτό δεν αντέχει στη λογική”, τόνισε ο κ. Νταγλιούδης. “Ήδη με την κατασκευή του νέου σταθμού διοδίων μας αποκλείουν από τη Θεσσαλονίκη, ενώ σε όσους δουλεύουν στην πόλη και κατοικούν στο Αιγίνιο λένε στην ουσία ‘φύγετε από τον τόπο σας’. Το χειρότερο, όμως, είναι ότι μέσα σε μόλις μία διετία μέχρι το 2011 το αντίτιμο των 1,30 ευρώ, που θα ισχύσει σε αυτή τη φάση στα διόδια του Αιγινίου, θα αυξηθεί σε τουλάχιστον τρία ευρώ, καθώς προβλέπονται ανατιμήσεις”, υπογράμμισε ο κ. Νταγλιούδης, κάνοντας λόγο για τραγικές και πολυεπίπεδες συνέπειες στην παραγωγική διαδικασία, αλλά και στην οικονομία και τον τουρισμό. Πλήγμα για τον τουρισμό Για σοβαρό πλήγμα στις τουριστικές περιοχές του νομού Πιερίας, εξαιτίας της λειτουργίας των σταθμών διοδίων, μιλούν επαγγελματίες της περιοχής. “Για να πάει ένας Θεσσαλονικιός στη Χαλκιδική ή ακόμη και στη μακρινή Αλεξανδρούπολη δεν πληρώνει διόδια πουθενά. Για να έλθει, όμως, μέχρι τη γειτονική του Μεθώνη πληρώνει ήδη δύο ευρώ στα Μάλγαρα και σύντομα θα του επιβληθεί και νέο ‘φέσι’ στο ύψος του Αιγινίου. Αν μάλιστα θέλει να επισκεφθεί λίγο πιο μακρινές περιοχές του νομού Πιερίας θα πρέπει να πληρώσει και άλλα 2,30 ευρώ στα διόδια της Λεπτοκαρυάς. Γιατί, λοιπόν, να έλθει κάποιος Θεσσαλονικιός στην Πιερία και να μην προτιμήσει άλλες τουριστικές περιοχές; Όλο αυτό το τοπίο συνιστά κατάφωρη αδικία, αλλά και αθέμιτο ανταγωνισμό σε βάρος του τουριστικού κλάδου του νομού Πιερίας”, σχολίασε ο Αντώνης Μπούμπουρας, ιδιοκτήτης εστιατορίου στη Μεθώνη. “Με την επικείμενη λειτουργία και των νέων διοδίων στο Αιγίνιο θα δεχθούμε σοβαρότατο πλήγμα. Τα καταστήματά μας δουλεύουν κυρίως με τους Θεσσαλονικείς και τους κατοίκους των Κουφαλίων και της Χαλκηδόνας, που έρχονται εκδρομές τα Σαββατοκύριακα. Αν, όμως, οι άνθρωποι αυτοί πρέπει να πληρώνουν τόσα πολλά χρήματα στα διόδια, είναι λογικό ότι θα προτιμήσουν να μείνουν στα σπίτια τους”, παρατήρησε και η ιδιοκτήτρια ψαροταβέρνας στη Μεθώνη Ιωάννα Γιατσίδου. “Θα μας αναγκάσουν να γίνουμε οικονομικοί μετανάστες. Ο κόσμος μια ζωή καλείται να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μια με τα τέλη κυκλοφορίας, μια με τα διόδια… Πού θα πάει αυτή η βαλίτσα;” ανέφερε χαρακτηριστικά ο Αλέξανδρος Καλπακίδης, κάτοικος της Μεθώνης. Αναβρασμός στη Λεπτοκαρυά Αναβρασμός, εξαιτίας της λειτουργίας σταθμών διοδίων, επικρατεί και στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς. “Τα μετωπικά διόδια που κατασκευάστηκαν στο ύψος της Λεπτοκαρυάς είναι τα πιο ακριβά, αφού οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν 2,30 ευρώ. Τώρα, μάλιστα, φτιάχνουν και πλευρικά διόδια στον ανισόπεδο κόμβο της Λεπτοκαρυάς, για να… πιάνουν και όσους χρησιμοποιούν το τοπικό οδικό δίκτυο. Τελικά, δηλαδή, εμάς θα μας απομονώσουν από όλο τον κόσμο, χτίζοντας διόδια σαν φρούρια γύρω από τη Λεπτοκαρυά”, επεσήμανε αγανακτισμένος ο κάτοικος της περιοχής Θανάσης Παπαθανασίου. “Για να μπεις στον νομό Πιερίας πρέπει να πληρώσεις ‘χαράτσι’”, υπογράμμισε ο επαγγελματίας οδηγός Ηλίας Πολυζόπουλος. “Για να φτάσεις από τη Θεσσαλονίκη στη Λεπτοκαρυά πληρώνεις στα Μάλγαρα, πληρώνεις στη Λεπτοκαρυά και σε λίγο θα πληρώνεις και στο Αιγίνιο. Για να φτάσεις στη Λεπτοκαρυά από τη Λάρισα πληρώνεις στον Πυργετό, πληρώνεις στη Λεπτοκαρυά και σε λίγο θα πληρώνεις και στο Μακρυχώρι. Γιατί, λοιπόν, να μπεις στον κόπο;”, διερωτήθηκε. Η επικείμενη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων στο ύψος του Μακρυχωρίου έχει προκαλέσει οξύτατες αντιδράσεις και από τους κατοίκους των γειτονικών χωριών του νομού Λάρισας. “Τα διόδια αυτά τα φτιάχνουν στο ρεύμα από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη. Εμείς δηλαδή αν πάμε σε έναν γιατρό στη Λάρισα, για να γυρίσουμε στο σπίτι μας θα πρέπει να πληρώσουμε. Σε λίγο θα μας ζητάνε να πληρώνουμε διόδια ακόμη και για να πάμε από το σπίτι στα χωράφια μας. Είμαστε πολύ απογοητευμένοι και δεν βλέπουμε αυτή την κατάσταση με καθόλου καλό μάτι”, επεσήμανε ο Νίκος Μαγκάρας, κάτοικος του χωριού Ευαγγελισμός. makthes |
Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2009
Αγανάκτηση με τα διόδια!
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου