Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Στο Blu-ray επενδύει το Χόλιγουντ

Παρά το ότι οι τιμές των Blu-ray players έχουν μειωθεί σημαντικά ενόψει των χριστουγεννιάτικων αγορών, οι καταναλωτές εξακολουθούν να εμφανίζονται διστακτικοί στην υιοθέτηση του νέου φορμά. Μάλιστα, ακόμη και καταναλωτές που έχουν ήδη αγοράσει κάποιο Blu-ray player, εξακολουθούν να αγοράζουν DVD.

Σημαντικός λόγος είναι ότι ένας δίσκος Blu-ray δεν θα παίξει σε DVD player που όλο και συχνότερα συναντώνται σε αυτοκίνητα, υπολογιστές και νοικοκυριά στις ΗΠΑ. Ωστόσο, το Χόλιγουντ φαίνεται να επενδύει στο φορμά του Blu-ray και επιχειρεί μια νέα προσέγγιση απέναντι στους καταναλωτές. Τα στούντιο ενσωματώνουν δίσκους Blu-ray μαζί με τις εκδόσεις ταινιών σε DVD, ενώ παράλληλα παρέχουν και «ψηφιακά αντίγραφα» των ταινιών, για αναπαραγωγή σε φορητές συσκευές και iPods.

Πριν από μερικές εβδομάδες, οι ταινίες «Up», «Harry Potter and the Half-Blood Prince» και αρκετέ ακόμη, κυκλοφόρησαν σε τέτοια πακέτα, ενώ η Universal θα κυκλοφορήσει την ταινία «Bourne» σε ειδικό δίσκο που από τη μία πλευρά θα παίζει σε DVD και από την άλλη σε Blu-ray.

Τα κινηματογραφικά στούντιο υποστηρίζουν το Blu-ray για τον απαράμιλλης ποιότητας ήχο και την πολύ καθαρή εικόνα, η διαφορά της οποίας γίνεται εμφανής ακόμη και σε τηλεοράσεις χωρίς προδιαγραφές high definition. Ωστόσο, τα DVD παραμένουν πιο ελκυστικά λόγω του υψηλού βαθμού διείσδυσης της συσκευής στα νοικοκυριά. Επιπλέον, τα δύο τρίτα των 92 εκατομμυρίων νοικοκυριών στις ΗΠΑ, διαθέτουν περισσότερες από μία συσκευές με δυνατότητες αναπαραγωγής DVD.Αντίστοιχα, ο αριθμός των σπιτιών με συσκευή Blu-ray δε ξεπερνά τα 12 εκατομμύρια.

Ένας ακόμη λόγος υποστήριξης του Blu-ray από το Χόλιγουντ είναι το μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους για τα στούντιο, αφού μία ταινία Blu-ray κοστολογείται έως και 10 δολάρια ακριβότερα από την αντίστοιχη σε DVD, με το κόστος παραγωγής να μην έχει αξιοσημείωτες διαφορές. Μέχρι σήμερα, ο ρυθμός αφομοίωσης του Blu-ray ταιριάζει με αυτόν του DVD όταν εκθρόνισε τις βιντεοκασέτες πριν από δέκα και πλέον χρόνια. Ωστόσο, τα DVD δεν είχαν να αντιμετωπίσουν τον ανταγωνισμό που βλέπουμε σήμερα για τα Blu-ray, καθώς σήμερα έχουν ανακύψει νέοι τρόποι τηλεθέασης ταινιών μέσω Ίντερνετ, ακόμη και απευθείας στην τηλεόραση.

Σύμφωνα με την Warner Bros., περίπου 18% των καταναλωτών που αγοράζουν Blu-ray επιλέγουν την έκδοση που περιέχει και την ψηφιακή έκδοση. Μπορεί το συγκεκριμένο προϊόν να κοστίζει κάτι παραπάνω στα στούντιο, τα οφέλη ωστόσο θεωρούνται σημαντικά. Ωστόσο, αυτό που θεωρείται σημαντικό αυτή τη στιγμή, είναι η αφομοίωση και χρήση τεχνολογιών που θα βοηθήσουν στον τερματισμό της σύγχυσης που επικρατεί σε πολλούς καταναλωτές με όλα τα διαφορετικά φορμά στα οποία μπορούν να παρακολουθήσουν την αγαπημένη τους ταινία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου