Τα τροχαία δυστυχήματα αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τις ηλικίες μεταξύ 18 και 39 ετών, τόνισε ο υπουργός Μεταφορών, ο οποίος παρουσίασε τα μέτρα που προτείνει για την οδική ασφάλεια στο Υπουργικό Συμβούλιο.
Πέραν του τραγικού γεγονότος της απώλειας ζωών, η Ελλάδα επιβαρύνεται με 5 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από τα τροχαία, πρόσθεσε ο κ. Δ. Ρέππας.
«Η βαρύτητα του θέματος δεν έχει εκτιμηθεί δεόντως» είπε ο υπουργός προσθέτοντας ότι τα προηγούμενα προγράμματα που είχαν εκπονηθεί δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα.
Ο υπουργός πρότεινε την δημιουργία Γενικής Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας, ενώ ως κατευθύνσεις της πολιτικής πρότεινε την κάλυψη των θεμάτων χρήστης-όχημα-οδικό περιβάλλον, επιτήρηση οδικού δικτύου, περίθαλψη μετά το ατύχημα, κυκλοφοριακή αγωγή, οδική ασφάλεια και αυτοδιοίκηση και αξιοποίηση πόρων από το ΕΣΠΑ.
Εξειδικεύοντας τις προτάσεις του ο κ. Ρέππας πρότεινε μεταξύ άλλων: αξιολόγηση της οδικής ασφάλειας κάποιου έργου, επιθεώρηση οδικού δικτύου, καθιέρωση τηλεφωνικής γραμμής για ενημέρωση για τις ελλείψεις του οδικού δικτύου, δημιουργία υπηρεσίας καθαίρεσης αυθαίρετων διαφημιστικών πινακίδων, οριζόντια επισήμανση (Stop) στο έδαφος των διασταυρώσεων, προμήθεια εξοπλισμού της τροχαίας, δημιουργία ασφαλών στάσεων στις δημόσιες συγκοινωνίες, αναμόρφωση του συστήματος εξετάσεων απόκτησης διπλώματος οδήγησης, καθιέρωση υποχρεωτικής της ζώνης ασφαλείας για τους επαγγελματίες οδηγούς, «απελευθέρωση» των πεζοδρομίων και ενδεχόμενη διαπλάτυνση τους, πλήρης απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων από επαγγελματίες οδηγούς με το όχημα εν κινήσει, δημιουργία ασφαλών προσβάσεων στα σχολεία, σύνδεση του bonus-malus των ασφαλιστικών εταιρειών και με το point-system, έλεγχο των ταχογράφων βαρέων οχημάτων, πρόγραμμα καθορισμού τοποθέτησης πινακίδων, επιτήρηση της «επιθετικής» οδήγησης, ταχύτερη πρόσβαση τραυματιών στα νοσοκομεία ενδεχομένως και με καθιέρωση λωρίδων «αντίθετης» κυκλοφορίας για ασθενοφόρα, πρόγραμμα τοποθέτησης στύλων των οργανισμών κοινής ωφελείας, δημιουργία βάσης δεδομένων οδικών συμβάντων και εκπομπή κοινωνικών μηνυμάτων από τα ΜΜΕ.
«Η οδική ασφάλεια αποτελεί εθνικό θέμα, πρώτα-πρώτα γιατί αφορά την ίδια την ζωή, ενώ παράλληλα οι επιπτώσεις στη ζωή της χώρας από τα τροχαία δυστυχήματα είναι τρομακτικές» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Εθεσε ως στόχο της κυβερνητικής πολιτικής την μείωση των τροχαίων κατά 40% ως το 2015, και έκανε λόγο για 15000 θύματα ετησίως και επισήμανε το ζήτημα της διαφθοράς στις διαδικασίες απόκτησης διπλώματος οδήγησης, ενώ επέμενε ιδιαίτερα στον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το σχολείο, ιδίως το ολοήμερο, στην κυκλοφοριακή αγωγή των παιδιών.
.«Κατέχουμε την τελευταία θέση στην οδική ασφάλεια στην Ευρώπη των «15» και μία από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρώπη των «27»» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανδρέου επισημαίνοντας πως το ζήτημα είναι πολύπλοκο και απαιτεί την συνεργασία πολλών φορέων και υπουργείων.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου