Τετάρτη 19 Μαΐου 2010

Στροφή στην καρτοκινητή για τους Αμερικανούς

Τα δεσμευτικά συμβόλαια κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ παραχωρούν τη θέση τους στην, χωρίς δεσμεύσεις καρτοκινητή. Το 2010 παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου στροφή από τα διετή συμβόλαια προς τις «προπληρωμένες» υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας, που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων κοστίζουν λιγότερο και δεν προϋποθέτουν συμβόλαιο. Μάλιστα, η τάση αυτή παρατηρείται παρά την προϋπόθεση συμβολαίου για την αγορά δημοφιλών συσκευών όπως το iPhone.

Οι ακόμη μεγαλύτερες μειώσεις τιμών στην καρτοκινητή στις οποίες προχωρούν οι εταιρείες στις ΗΠΑ αναμένεται να καταστήσουν ακόμη πιο ελκυστική αυτή την επιλογή. «Πολύ θα ήθελα να έχω το iPhone, αλλά δεν μπορώ να υποστώ το συμβόλαιο των 70 δολαρίων το μήνα για να το αποκτήσω», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τζεφ Φίνλεϊ, 45χρονος πατέρας δύο παιδιών στο Σαν Αντόνιο.

Για πολλά χρόνια, η επιλογή της καρτοκινητής απευθυνόταν σε καταναλωτές με περιορισμένους πόρους και που δεν μπορούσαν να αγοράσουν συμβόλαιο με κάποια από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας της χώρας. Περίπου ένα πέμπτο των Αμερικανών που έχουν στην κατοχή τους κινητό τηλέφωνο είναι συνδρομητές καρτοκινητών υπηρεσιών. Καθώς όμως η ύφεση άφησε τα σημάδια της σε όλο και περισσότερους Αμερικανούς υποχρεώνοντας τους να μειώσουν τις δαπάνες τους, οι προπληρωμένες υπηρεσίες απέκτησαν περισσότερους φίλους, ενώ δημιουργήθηκαν ακόμη περισσότερα ανταγωνιστικά πακέτα. Πλέον, υπάρχουν πακέτα απεριορίστων κλήσεων και μηνυμάτων για 45 δολάρια το μήνα, τα μισά περίπου που κοστίζει ένα συμβόλαιο με την Verizon Wireless. Στην Tracfone, τον μεγαλύτερο πάροχο προπληρωμένων υπηρεσιών, οι πελάτες πληρώνουν κατά μέσο όρο το ποσό των 11 δολαρίων το μήνα.

Επιπλέον, η αυξημένη χρήση των γραπτών μηνυμάτων έχει κάνει πολλούς καταναλωτές να εγκαταλείψουν τα σταθερά τους συμβόλαια που τους δίνουν συνήθως πολλά λεπτά ομιλίας τα οποία σπάνια χρησιμοποιούν. Συνολικά, οι επτά μεγαλύτεροι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ επέκτειναν τα πελατολόγια τους κατά 230.000 καταναλωτές, το πρώτο τρίμηνο του έτους, αριθμός πολύ μικρός συγκριτικά με την υπάρχουσα βάση των 280 εκατομμυρίων συνδρομητών. Την ίδια ώρα, η προπληρωμένη καρτοκινητή προσέλκυσε περίπου 3,1 εκατομμύρια Αμερικανούς, αριθμός που υποδηλώνει μια μεγάλη μεταστροφή στις σημερινές τάσεις. Η τρίτη και τέταρτη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας στη χώρα, Sprint και T-Mobile USA, φαίνεται να χάνουν πελάτες με συμβόλαια, ενώ η πρώτη και η δεύτερη, Verizon Wireless και AT&T, εξακολουθούν να προσθέτουν πελάτες, ωστόσο με τους χαμηλότερους ρυθμούς της τελευταίας πενταετίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου